Dagje overslaan

24 mei 2019 - Monistrol-Vila, Spanje

Vakantiegevoel, daar hoort lekker weer bij. We waren al gewaarschuwd door drie verschillende weer-apps dat dat er vandaag niet inzit. De verwachte extreme regenval blijkt mee te vallen en Hans heeft aan de andere kant van het dorp opnieuw een appartement geboekt om de goede stemming er in te houden. Gelukkig is er op het moment van onze verhuizing slechts sprake van een miezerig buitje. De aanblik van ons nieuwe onderkomen doet de laatste twijfel of we niet overdreven voorzichtig geopereerd hebben door alweer een appartement te boeken verdwijnen. We hebben dit gewoon verdiend, aldus Marianne. Een dag niet fietsen voelt voor de boys een beetje als verraad; je doet de kwalificatie ‘fietsvakantie’ geweld aan. Marianne zal dat een zorg zijn, bij vakantie denkt zij aan luxe en plezier. En van fietsen in de regen en dan ook nog je tent moeten opzetten op een modderige campingveldje, nee, daar wordt je niet gelukkig van.

Dit wordt dus een heel saai blog, beste volgers. We doen vandaag werkelijk niets wat redelijkerwijs als interessant mag worden aangemerkt. Ik vraag me sowieso af waarom iemand dit blog zou willen lezen, anders dan vanwege ziekelijke nieuwsgierigheid. Misschien schept de lezer er genoegen in om de volstrekt misplaatst masochistische trekken van een paar 60-plussers die hun beperkingen weigeren te erkennen, te kunnen diskwalificeren. Altijd fijn om andermans fouten aan de kaak te stellen. Dat geldt dan weer niet voor onze vrouwen, die hebben deze beperking jaren geleden al geaccepteerd. Dat is behalve veel slimmer ook wel logisch, zij hebben al veel meer ervaring met soortgelijke acceptatieprocessen.

We doen zoals gezegd de hele dag nagenoeg niets interessants, maar daarom is het nog niet zonder nut. Uitslapen, ontbijtje, naar buiten kijken hoe de regen valt, kopje koffie, wasje doen, blogje schrijven, mogelijkheden voor verschillende routes bekijken, volgende overnachting regelen, nog wat bijkomen, boodschappen doen, biertje pikken op een terras, even bellen met Renée voor het dagverslag en de motivational speech, genieten van een zelfgemaakte macaroni maaltijd en als klap op de vuurpijl voor Hans: kijken naar Game of Thrones! Het internet is hier zo snel dat streamen geen enkel probleem is. Allemaal nuttige zaken om het vakantiegevoel te voeden, maar een kwelling om een aardig blog over te schrijven. Hopen dat er morgen weer de nodige dramatiek te beleven valt, bijvoorbeeld in de regen een flinke bult op fietsen, wat achteraf de verkeerde weg blijkt te zijn. Ach, misschien wordt het wel een schitterende etappe door mooie natuur en aardig weer.

1. Reid-veltkamp Villy:
    25 mei 2019
    Well i do not think this is boring day , i love to read your blogs , have a great trip , Jack and Villy (nicht van Ad)
  2. Henk:
    26 mei 2019
    Lieve allemaal,

Een wat late reactie maar we moesten toch even wennen aan de ommezwaai van route en samenstelling van de club. Hoe is het trouwens in hemelsnaam mogelijk dat jullie het zonder Renee fixen. Die zit nu mogelijk dagelijks op een electrische hometrainer thuis te beulen voor een videoscherm met prachtig uitzicht. Wij hadden de kaart en boekjes al voor ons liggen van jullie oorspronkelijk reisdoel en kregen bijna weer de prikkel een tandem aan te schaffen. Het moet niet gekker worden!! De reisverslagen zijn weer fantastisch Ad. Het is inderdaad een ziekelijk verlangen te lezen en te weten uit ervaring hoe prachtig de vergezichten zijn na grote inspanning met als troost na het opzetten van tent het biertje en de chips. Het moet zo zijn maar we vernamen gister dat de kathedraal in Santiago gerestaureerd wordt en zodoende de pelgrimsmis achterwege blijft. Dat jullie het maar weten. Ik zal contact opnemen met met het bestuur van de kerk dat jullie volgend jaar komen en dat de restauratie klaar moet zijn. Ad, ik zag bij de beklimming op de video dat je de gehele weg van links naar rechts gebruikt. Realiseer je wel dat je twee keer zoveel meters aflegt?
    Geniet lekker allen en hopelijk dat Renee later ook weer aan kan sluiten.

Groet, Carla&Henk