Van Pont d'Ain naar Pont d'Ain

28 augustus 2016 - Pont-d'Ain, Frankrijk

Dag 15

Vandaag geen rondrit zoals de titel wellicht doet vermoeden, maar een heuse rustdag. Jaja, "daar doen wij niet aan", ik hoor het onszelf zeggen, maar nood breekt wet. We hebben de eerste twee weken vol gemaakt, we staan op een "echte" vakantie camping, we hebben reuze zin om niet door de wekker gewekt te worden, het wordt veel te warm om te fietsen, we hebben te kort van het zwembad kunnen genieten, er staat een lange etappe voor de deur, het is zo gezellig met z'n zessen, kortom, we nemen het er van, lekker uitslapen en een dagje nixen, helemaal nix doen, lekker lui. En inderdaad, pas tegen half negen worden we spontaan wakker. We ontbijten en maken er maar gelijk een soort brunch van. Tijd genoeg want Petra praat ons bij over twee weken Nederlands nieuws dat we gemist hebben. Wat blijkt? We hebben nix gemist.
Dan wordt het toch nog even opschieten, want we moeten voor twaalven nog naar de intermarché. Terwijl de meute de inkopen doet voor het avondmaal, schrijft Ad het blog van de afgelopen twee dagen. Met heerlijkheden beladen komt het peleton terug op de camping en wordt er verder geluierd. In het zwembad de lokale jeugd pesten, boekje lezen op de e-reader om jen reisgenoten te pesten, in je alleentje zitten roken en ondertussen zitten face-booken om de blogger pesten, jaja, we zijn lekker bezig en vermaken ons prima. Ondertussen doden we de tijd met serieuze prietpraat, minder serieuze prietpraat, slap geouwehoer en diverse soorten overbodige informatie-uitwisseling tot ons aller tevredenheid. Net als we denken dat qeen dag beter kan worden overgeslagen dan deze, komt het hoogtepunt alsnog, het avondmaal. Een diner dansant zonder dans, want van nix doen wordt je best moe, zo besluit de meerderheid. René wil nog wel even een col beklimmen als wedstrijdje tegen een e-bike, maar hij wordt vakkundig genegeerd. Er wacht ons een heerlijke eiersalade met champignons, paprika, zontomaatjes, meters stokbrood met allerhande lekkere kaasjes, het kan niet op. Met een flesje wijn en een paar flesjes bier vieren we alvast het afscheid van Petra en René, want morgen gaat ieder weer zijns weegs.

Verstuurd vanaf mijn iPad