Van Pont d'Ain naar Meyrieu-les-Etangs

29 augustus 2016 - Meyrieu-les-Étangs, Frankrijk

Dag 16

Een dag als vanouds: om zeven uur reveil en vóór achten op pad. Daarna werd het als niet tevoren: (bijna) vlak landschap en windje 4 Beaufort in de rug. De bikkels kregen zowaar een e-bike gevoel en trapten er lustig op los, makkelijk boven de 25 km/u. Bij die snelheid werkt de e-bike ondersteuning van de meisjes niet meer, maar ze hielden ons fluitend bij. Daarmee komen we gelijk bij het meest besproken vooroordeel dat we voor eens en altijd de wereld uit willen hebben: ook op een e-bike kun je zweten! Het moet dan wel 35 graden zijn, 50 kg aan bagage meetrappen, minimaal een helling van 15% en van het mannelijk geslacht. Onze vrouwen doen het bij deze specificaties zonder een druppel zweet, toppertjes! Voor onze trouwe volgers is het duidelijk, het is vandaag een iets minder interessante etappe, dus ruimte voor flauwekul.
Met name de eerste uren verdwijnen de te trappen km als sneeuw voor de zon, maar worden we niet echt geboeid door het landschap. We drinken redelijke koffie met een heerlijk gebakje langs een drukke weg met veel stinkend vrachtverkeer, niet echt lekker. Het venijn zit ook vandaag weer in de staart, flinke klimmetjes voordat we Meyrieu-les-Etangs naderen. Een matige doorsnee op niet al te veeleisende gasten gerichte camping ontvangt ons met een dichte deur, maar kan ons niet uit ons humeur krijgen, blij als we zijn alweer een gepland einddoel te hebben bereikt. Gelukig troffen we een voortreffelijk terras met puike muziek, heerlijk eten en vriendelijke bediening, dus al met al weer dik tevreden. Hopelijk beter slapen dan gisternacht, want de rustdag resulteerde in een onrustige nacht. Vannacht maar weer vroeg op stok en lekker snurken.