Ja hoor, daar zijn we weer lieve volgers!

9 maart 2019 - Apeldoorn, Nederland

Nog even en wij gaan weer op pad. Ja, er mag weer gefietst worden en het leukste is toch vanuit huis vertrekken en een rondrit maken. We maken dit jaar een rondje vanuit ons huis in Apeldoorn naar ons huis in Den Hoorn. Omdat we daar 6 weken de tijd voor hebben, hebben we besloten een omweg te maken. We gaan via Santiago de Compostela!

We stappen half mei gezamenlijk op in Apeldoorn en fietsen naar Zetten om bij Michel en Gitta de laatste aanwijzingen over het Europese spoorwegennet te vernemen, mochten we onderweg een onbedwingbare behoefte hebben ons relaxte tempo van 20 km/uur geweld aan te doen. Na het ontbijt begint het serieuze werk, door naar Maastricht waar we de fietsroute “Langs Oude Wegen en Pelgrimssteden” oppikken tot aan Oloron Ste. Marie aan de voet van de Pyreneeën. Vervolgens fietsen we veelal iets noordelijker dan de Camino Frances de Jacobsroute naar Santiago. Even Kaap Finisterre aandoen en retour naar Santander om met de boot naar Portsmouth te varen. Zuid Engeland doorkruisen naar ofwel Dover, ofwel Harwich en de laatste zeeziektepillen gebruiken om het vasteland weer te bereiken en het laatste stukje naar Den Hoorn af te leggen.

Bij de voorpret hoort onder meer onze vaste volgers laten weten dat wij de dagen aftellen en super veel zin hebben in dit avontuur van 6 weken samen fietsen! Wij hopen dat jullie weer met ons meereizen via dit blog en ook een beetje zullen meegenieten.

Stay Tuned!

Liefs, Hans & Renee, Ad & Marianne.

Leuk als je ons wil volgen en helemaal als je (af en toe) een bemoedigend commentaar achterlaat.
Wil je een mailbericht ontvangen als er een nieuw blog geplaatst is? Meld je dan aan met je mailadres.

Op voorhand excuses voor vast en zeker overdreven veel foto's van bezochte terrasjes :-)

ff uitpuffe

1. Marja Cornel:
    9 maart 2019
    Wat een prachtige reis gaan jullie maken! Wij kennen de route een beetje ( wel met de camper!) maar zoveel moois te zien en de sfeer... geweldig om honderden camino's te zien lopen/ fietsen.
    Alvast heel veel plezier met de voorbereiding/ voorpret en wij volgen jullie graag! groetjes Marja Cornel
  2. Marianne:
    Leuk Marja!
    Wij hebben al veel gehoord via Hans & Renee over jullie verhalen.
    Wij gaan ze beleven en Ad gaat ze weer beschrijven.
    Wij kijken nu al weer uit naar de reacties van jullie en alle anderen. Het helpt om ze te lezen. Heel gaaf!
    Liefs, Marianne
  3. Joop Ten kate:
    Dag Hans en Renee, Ad en Marianne,
    Leuk dat jullie weer onderweg gaan. Welke route van jullie volgen, Langs oude wegen of de Westelijke route? We hebben nog steeds goede herinneringen aan onze tocht richting Rome, Hans en Renee. Ik volg jullie met plezier. Een voorspoedige reis gewenst!
    Hartelijke groet, ook van Lucie, Joop
  4. Marianne:
    9 maart 2019
    We gaan voor de oostelijke route. Onze lijfspreuk is immers FLAT IS BORING!
    Dus de Sint Jacobs Route. Leuk dat jullie ons weer gaan volgen. De verhalen over Rome worden nog steeds verteld. ;)
  5. Hans:
    9 maart 2019
    Hi marianne. Leuk al vast die voorpret. de oostelijke route die we gaan volgen is de “Langs Oude Wegen” route, Daarna pikken we in Oloron St Marie de Jacobsroute op.
  6. Marianne:
    9 maart 2019
    Ok Hans. Pff routes... niets voor mij, daar ben jij van. Wij volgen. (Is dat niet fijn om te horen!)
  7. Petra:
    Hallo Hans, Renée, Ad, Marianne,
    We kijken jullie naar jullie mooie heerlijke reisverhalen. Dat wordt vast weer genieten. Veel succes en lol met de voorbereidingen.
    Groetjes Petra en René
  8. Marianne:
    10 maart 2019
    Leuk dat jullie ons weer gaan volgen Petra & René.
    We gaan zeker genieten, hoop jullie ook van Ad zijn verhalen.