Dag 1 naar Heidelberg ..... of toch niet

21 augustus 2017 - Heidelberg, Duitsland

Vrijdag 18 augustus. Druk verkeer op de WhatsApp tussen Renée en Marianne.

8.23 R: Wij zitten in de auto

8.26 M: Wij vertrekken over 3 kwartier

8.31 R:

8.32 M: net een appje van Kristof gehad “ik mag het nog niet melden, maar Marije…. om de 10 minuten….”

8.33 R: Jeetje

8.36 M: Kom dan toch maar hierheen, misschien?

9.45 R: Zijn in de buurt. Net 20 ooievaars gezien in het veld. Ze staan dus klaar!

Afijn, lang verhaal kort, we beginnen de vakantie toch gezamenlijk in Apeldoorn met koffie en gebak. We spreken een aantal scenario’s door waarna Hans en Renée om elf uur richting Heidelberg vertrekken en Ad en Marianne in de spanning van aankomend grootouderschap achterblijven. De vertrekkers bereiken Hotel Neckarlux, de eerste pleisterplaats, om een uur of vier in de middag. Tijd genoeg om op de fiets de altstadt van Heidelberg te bezoeken, een hapje te eten tijdens een regenbui en daarna weer naar het hotel terug te fietsen waar verder niks spannends meer gebeurt. De achterblijvers zitten tot half vijf te wachten, maar dan kan er gehandeld worden. Mika en Melle ophalen want Kris en Marije gaan naar het bevallingshotel. Om zeven uur het verlossend telefoontje: een gezonde dochter van 3860 gram en ze heet Minte. Kindje kijken, trotse ouders feliciteren en dan gauw naar bed, want we willen morgen gezamenlijk vertrekken vanuit Heidelberg.