Van Villeneuve-lès-Beziers naar Valras-Plage

6 september 2016 - Villeneuve-lès-Béziers, Frankrijk

Dag 23

Uitslapen, zo lang als we willen. Dat lukt met veel pijn en moeite tot half negen, maar dan is het toch echt over. We moeten nog een paar dingetjes regelen. Als eerste de terugreis. Er is maar beperkt ruimte in de sneltreinen om fietsen mee te nemen, dus dat gaan Hans en Ad proberen te regelen. Beziers is een grote stad en ligt maar een paar kilometer verder, dus gelijk een mooi tochtje op de fiets. Tjongejonge, best druk voor de drie loketten die open zijn, maar afijn, na 20 minuten staan we vooraan in de rij. Wie zou ons het beste kunnen helpen? Die vrouw van middelbare leeftijd, die man van middelbare leeftijd, of die jongere vrouw? Het liefst in het Engels, dat gaat toch wat makkelijker. We zijn aan de beurt bij degene met de mooiste ogen die laat weten maar een heeeel klein beetje Engels te spreken. Hmm, dat wordt spannend. Nadat we hebben uitgelegd dat we met de fiets in de trein richting Nederland willen, volgt een eerste, nauwelijks hoorbare zucht. Vele zoekopdrachten verder op wat ons een veel te trage computer lijkt, wordt het zuchten steeds nadrukkelijker, maar blijft de jongedame uiterst vriendelijk. Vier fietsen meenemen in de trein is blijkbaar niet zo eenvoudig. "Maar die treinen zijn toch heel groot?" probeert Hans de sfeer wat op te krikken. Hij doet vergeefs een beroep op ontbrekend gevoel voor humor. Na ruim een half uur, de rij achter ons is inmiddels twee keer zo lang, zijn we een paar honderd euro armer, maar voorzien van 15 interessant uitziende biljetten die ons tot aan Lille zouden moeten brengen via slaaptrein en TGV met overstap in Parijs, de stad van de liefde waar we onder de Eiffeltoren nog even willen knuffelen.
Via de toerische route van Ad's gps komen de boys na 20 km omrijden terug op de camping waar we gezamelijk het zwembad onveilig maken waarna we fris gedoucht de laatste kilometer naar de Middellandse Zee afleggen. Marianne kondigt aan dat ze het niet gaat drooghouden. Navraag leert dat ze niet doelt op een oudevrouwenkwaal, maar op een emotionele uitbarsting als ze het blauw van de zee ziet. Valras-Plage is een leuk stadje pal aan zee met een mooie boulevard en lijkt verrassend veel op Zandvoort volgens sommigen. We nemen een duik, loeren naar bruingebrande mensen op het strand, nemen een biertje op een terras en fietsen gauw weer terug naar onze rustige camping, waar we na een heerlijk hapje het echte einde van de tocht vieren. Hoera voor ons!

1. Henk:
    7 september 2016
    Jongens, wat een mooie prestatie. Geniet nu van de rust en wat daar zoal bijhoort (maar daar werd en wordt al in voorzien lees ik).
    Goede reis terug.
    Andrea en Henk
  2. Elly:
    7 september 2016
    Hallo daar, geweldig dat jullie er zijn. Prestatie hoor!
    Jammer dat we nu die leuke schrijverstalenten moeten missen.
    Geniet van de rust en de terugreis.
  3. Hans:
    7 september 2016
    Gefeliciteerd de missie is geslaagd, maar ik dacht toch echt dat Barcelona in Spanje lag?
    Een goeie terugreis en vanuit Lille is het nog maar een paar 100 km.
  4. Henk:
    7 september 2016
    Allemaal gefeliciteerd. Een hele en mooie prestatie. Weg hebben genoten van de verhalen en waren stiekem een beetje jaloers. Wat is het toch mooi op de fiets een lange afstand af te leggen. En wat een goed weer hebben jullie gehad. Wij bevinden ons momenteel in Laas, plaatsje in de Dolomieten. Ook hier veel fietsers. Hans en Renee jullie hebben ook hier gefietst richting Rome.
    Volgend jaar jaar een Campertje Hans of wordt het toch weer de fiets of wellicht beiden.
    Lieve groet van ons en goede terugreis toegewenst.
  5. Marja Cornel:
    7 september 2016
    Hoi kanjers, leuk Valras- plage, kennen wij, geniet van jullie welverdiende rust, van de camping met terras, biertje en zwembad!
    Ook wij zullen jullie avonturen en verhalen gaan missen!
    Renee en Hans, sterkte met de verbouwing thuis, sta je gelijk weer met beide voeten in het dagelijks leven! Wij blijven nog 3 weken in Spanje en in la Douce France, hartelijke groet
  6. Bert Rouw:
    7 september 2016
    Hey guy's en girls. Knappe prestatie hoor, complimenten. Inderdaad nog even lekker genieten en het lijf rust gunnen. Zal de verhalen missen.
  7. Dirk en Marianne:
    Gefeliciteerd met het behalen van de 'eindstreep'! Goede terugreis gewenst
  8. Gitta en Michel:
    Hallo luitjes,

We hebben genoten van jullie verhalen en de daarmee gepaard gaande humor. Volgens ons hebben jullie het gevieren prima naar jullie zin gehad. Een voorspoedige reis teruggewenst en we hopen jullie spoedig weer te zien.
  9. Marianne:
    7 september 2016
    Wat een lieve en leuke reacties. Dank voor het meereizen. En Michel en Gitta, tot vrijdag.....
  10. Gerda:
    7 september 2016
    Wat een geweldige reis en mooie verhalen! Geniet nog even van de blauwe zee en goeie reis naar huis.
  11. Jiske:
    8 september 2016
    Lees ik het dan toch goed? Lille?!?! Moeders zei dat jullie ab-so-luut niet langs Lille zouden komen. Zou het dan toch zo zijn dat ik jullie, Ad en Marianne (en natuurlijk mijn eigen paps en mams), dan toch echt een dikke kus en knuffel mag geven tijdens de overstap?! Ik zal de app wel even in de gaten houden!