Van Thonville naar Luneville

21 augustus 2016 - Lunéville, Frankrijk

Dag 8

We hebben het nog steeds reuze naar ons zin, ook al proberen de elementen regen en wind ons uit. Was het gisteren vooral de regen, vandaag is het de wind die ons tracht te trotseren. Tegenwind wel te verstaan, maar gelukkig laveren wij onder 45 graden zuid-oost dan wel zuid-west richting het zuiden. Nee nee, niet jammer van de al die extra kilometers, het is en blijft een prachtige groene route naar de Mediterranen. Twee dagen ietsepietsie minder lekker weer deert ons geenszins na een fantastische eerste week met droog weer en prima temperatuur om te fietsen. Wat gebeurde er verder vandaag? Tjee, daar zeg je zo wat. We hebben het idee dat we zoveel meemaken op een dag, dat we echt moeten nadenken als we het blog een dag later schrijven. En nadenken valt niet mee wanneer je als een patatje aankomt op de plek van bestemming. Maar gelukkig hebben we Hans bij ons, die zijn naam van superbikkel eer aandoet. Hij weet feilloos, dankzij de correcties van Renee, de dag te herleven, zodat ik een makkelijk blog kan schrijven. Maar kan het onze volgers boeien waar we koffie drinken, de lunch gebruiken, of onze stuitjes een kwartiertje rust gunnen? Allemaal leuke plekjes, maar jullie willen natuurlijk weten waar we aankomen en in welke hoedanigheid. Vandaag rijden we Luneville binnen, via de achterbuurten waar we ons manmoedig doorheen slaan om tenslotte op een eenvoudige stadscamping terecht te komen, waar we met live muziek onthaalt worden die in het park van het Chateau achter ons klinkt. Helaas volgt na het eerste kwartier een mooie sopraan, een half uur een bariton die eigenlijk nog even moet oefenen in de juiste toonsoort. We ontmoeten er een Hollands stel dat met de auto èn twee sportfietsen ook net aangekomen is. Hans oefent zijn sociale vaardigheden en zowaar met succes, we hebben contact. We gaan gezellig met z'n zessen op zoek naar een pizzatent en komen zomaar bij een Turks eettentje uit, waar we een heel voedzame kebabschotel verorberen. Daarna moe en voldaan het etui in, met of zonder muziekje, ereader, maar altijd een lekkere knuffel (ja kids, ook 60-ers doen dat nog, af en toe). Voor Ad en Marianne volgt een heerlijke nachtrust. Hans en Renee genieten rond het middernachtelijk uur nog van een uitgebreid concert van twee uilen die hun een half uur uit de slaap houden.

1. Heidi kluitenberg:
    22 augustus 2016
    Mooi, mooi, mooi. Heerlijk zo in de natuur de hele dag. Net dik 11\2 gelopen, ook heerlijk, maar jullie, dag in, dag uit, klasse. Veel plezier verder!
  2. Marja Cornel:
    22 augustus 2016
    Gaan jullie vooral zo door, de reis op deze manier te beschrijven! Wij vinden het steeds weer een plezier jullie avonturen te lezen, net alsof wij zelf een beetje meefietsen, erg leuk. En dat wijntje en biertje hebben jullie zeer zeker verdiend!
    Er worden genoeg calorietjes verbrand, toch!
    Renee, ik vind je een echte bikkel!!!
    Veel succes met de rest van jullie reis, groetjes Bert en Marja Cornel
  3. Jiske:
    22 augustus 2016
    To much information! Thanks!
  4. Jolanda:
    23 augustus 2016
    Lieve mensen geweldig om jullie blog te lezen hoever jullie al zijn en zo ,wat n Kanjers wauw.
    Veel S6
  5. Marian en Freek:
    23 augustus 2016
    Hallo luitjes,
    Lekker warm geworden. Ook wij hebben gefietst in de omgeving van Luneville via de surpriseroute. We hebben met een Nederlander gesproken die dezelfde route als jullie doet. Hij heeft heerlijk gegeten bij de dichtstbijzijnde pizza tent! Zie dat jullie goed doortrappen. Veel mooie fietskilometers nog
    Groetjes Freek en Marian