Van Saint-Donat-sur-l'Herbasse naar Crest

31 augustus 2016 - Crest, Frankrijk

Dag 18

Spannend, spannend. Het ochtendritueel is volstrekt niet spannend, ondanks dat Marianne gespannen als een veertje haar voorbereidingen afwerkt. Zwijgend stapt ze op haar slingerende flutfiets, op weg maar Romans-sur-Isere, waar de fietsenmaker wacht. Dat tochtje gaat wonderwel voorspoedig evenals het vinden van Monsieur Thibaldaut, die ons wat stug te woord staat en ons verzekerd dat de fiets aan het eind van de middag zeker klaar is. Eind van de middag? Wij moeten nog 60 km verder vandaag, dus s'il vous plait un reparation immediaire. Wiens charmes monsieur doen ontdooien zal een raadsel blijven, maar hij belooft binnen een uur de klus geklaard te hebben. Ondertussen plakt Ad zijn lekke bandje. Even was hij in de veronderstelling dat het dronken gevoel van gisteravond de goede nachtrust had overleefd, maar gelukkig bleek het zwabberen op zijn tweewieler veroorzaakt door een zachte achterband. Na het plakken van het bandje was er nog tijd genoeg om een fijne bak koffie te scoren, alweer opgeleukt met een gebakje dat Renee op miraculeuze wijze weet te presenteren. Ondertussen houdt de fietsenmaker zijn belofte, hij heeft de spaken vervangen en beide wielen uitgelijnd en een paar reservespaken met gratis lucht voor Ad zijn bandje, berekend op 23 eurootjes. Daar kun je ook twee rondjes koffie met gebak voor kopen, maar daarmee kom je niet naar de Middellandse Zee en met deze herboren tweewieler hopelijk wel.
Vol goede moed zetten we het vervolg van deze etappe in en het moet gezegd, het is weer een prachtige etappe door het zuidelijk deel van het Franse land. Dan staan we voor de keuze om een omweg te kiezen met slechts twee klimmetjes, of de kortere hoofdroute volgen met zes klimmetjes. De bikkels laten de keus aan de meiden en het zijn meiden naar ons hart, natuurlijk kiezen ze voor de extra kilometers. En voor we het on de gaten hebben fietsen we een prachtige camping op met een heerlijk zwembad. Een lekkere zwoele laatste augustusavond, superdeluxe eigen gebakken prutje, voldaan gevoel over alweer een tegenslag overwonnen en een nieuwe mijlpaal bereikt, jaja, wij zijn in goede doen. Waar Renee plots die eettafel vandaan haalt vertellen we niet, maar dat Hans onder de indruk was zegt genoeg. Hans probeert onze euforie nog wat te temperen door alvast de etappe van morgen van subjectief commentaar te voorzien, maar wij zwijgen mysterieus. Wij weten wie echt de baas is als het er op aan komt. Welterusten volgers, tot morgen of later.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans:
    31 augustus 2016
    Mooie verhalen doorspekt met goed drama over spaken en lekke banden, maar ook plezier en mooie natuur.
    Vandaag op mijn rustdag 150 km gefietst waarvan 70 met Christel Rondje Rottemeren. De Bonte Haas met verrassend gezellig tafelgenoten heeft voor een mooi einde van mijn rustdag gezorgd. Morgen gewoon weer fietsend naar het werk. Jullie mooie en gezellige kilometers nog en laat vooral de smeuïge details lezen.
  2. Marian en Freek:
    31 augustus 2016
    Geweldig om te zien dat jullie er bijna zijn. Succes met de laatste etappes. Of gaan jullie toch nog door naar Barcelona??
  3. Joke vd Knaap:
    31 augustus 2016
    Wat zullen jullie veel mooie dingen zien onderweg. Wat een ervaring. Veel succes en fietsplezier voor de kilometers die nog komen gaan en hoop geen materiaalpech meer!! Gr. Joke
  4. Henk:
    1 september 2016
    Jullie kunnen wel een roman uitgeven. Alle ingrediënten zijn er voor aanwezig. Maak er geen thriller van. Problemen worden altijd weer opgelost en je vindt altijd mensen die ondersteunen indien nodig. Heerlijk toch en het levert weer leuke momenten op, vooral achteraf gezien. Jullie treffen het ook erg met het weer. Wij verblijven momenteel in Italië en bezoeken plaatsjes waar we hebben gefietst op onze tocht naar Rome. Dus we hebben ook een beetje het fietsgevoel. Maar het haalt het niet in het echt. Geniet lekker allen. Liefs van ons.