We gaan op pad naar Cindré

3 juni 2018 - Cindré, Frankrijk

Hans en Renée en Marianne rijden om 08.00 uur uit Delft weg, op weg naar Cindré in Frankrijk. Hiep hoera, de vakantie is begonnen! De reis ging langs Antwerpen naar Nazareth (de eerste stop voor koffie en nicotine) en vervolgens richting Parijs. Vanwege de zondagsrust durfde Hans het wel aan via de Periferique te rijden, met uitzicht op een vluchtelingenkamp in de Balieu, de Sacre Coeur en natuurlijk een puntje van de Eiffeltoren. Voorbij Parijs was het wederom tijd voor koffie en nicotine (Hans en Renée roken niet) en vervolgens de laatste 300 km naar de eindbestemming voor vandaag. Dat is even schrikken, een enorme plensbui trekt over waardoor het zicht tot bijna nul gereduceerd wordt. Dat is niet de bedoeling, we willen juist naar de zon rijden, het is immers vakantie. Gelukkig blijkt het slechts een bui en na een half uur uur breekt de hemel open en ziet het er plots weer zonnig en zomers uit. Nog 3 km volgens de nav. Oh kijk, daar een bordje Cindré. En kijk, daar Lourens en Ad in de Volvo cabriolet die ons tegemoet komen. Wat een warm welkom. De Grimau Brut staat klaar, het zonnetje verwamt het terras en alle aanwezigen zijn in vakantiestemming, gezellig. Even later blijkt gastheer Lourens nog een verrassing in petto te hebben: hij heeft een drietal vriendenstellen uitgenodigd om samen van een barbecue te genieten en ondertussen te luisteren naar een optreden van Bernard Brogue, één van de vrienden van de mannenclub die al een paar dagen in het vakantieparadijs van Lourens en Gemma verblijven. Later dan gepland, maar met een goed gevoel over de eerste vakantiedag, wordt het bed opgezocht. Morgen gaan we naar de start van de fietsroute in Villeneuve-les-Beziers.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade