Dag 19a van Verona naar Delft

5 september 2017 - Verona, Italië

Dinsdag 5 september. Vanaf een uur of 5 ‘s morgens liggen ze al wakker, de Roubosjes. Vandaag is hun dag van de reis naar huis. Eerst treinen naar Heidelberg (11 uur) en dan nog een stukje autobaan naar Delft (5 uur). Om half zeven is het dan eindelijk opstaan om de tent voor de laatste keer op te breken en de spullen in te pakken. Dat gaat verbazend stilletjes, alsof ze al vrede hebben aan de gedachte “vakantie voorbij, weer aan het werk”. Of willen ze de Rouwtjes niet wakker maken die anders vast en zeker mee willen om pas bij het station afscheid te nemen en die treuzelen altijd zo akelig lang, je zou je trein maar missen. Of zouden ze stiekem denken aan het opa en oma worden, dat kan deze week zomaar gebeuren, of volgende week, tja… Om kwart voor acht staan Hans en Renée gepakt en gezakt èn Ad en Marianne startklaar voor de laatste gezamenlijke kilometers van deze heerlijke vakantie. Vanaf Castel San Pietro zijn we in twee minuten beneden, over de Ponte Nuovo de binnenstad door over de marmeren Via Mazzini wat voetgangersgebied is, maar het is de kortste route en Hans lijkt opeens haast te hebben? Toch niet. Om acht uur zitten we geheel relaxed aan de Corso Porta Nuova aan een lekker bakje koffie. Met zicht op het station, dat wel, desnoods kunnen we kruipend nog op tijd komen. Om half negen staan we op een leeg perron 1 van Stazione Verona Porta Nuova. Hmm, nog geen trein te zien maar die zal zo wel komen, hij begint immers hier, dus tijd zat om alles in te laden. Na tien minuten nog geen trein, even het informatiebord checken. Ja, hij staat er wel op, dus hij zal zo wel komen, toch? Hmm, tien voor negen, nou wordt het het toch tijd… De machinist zal zich toch niet verslapen hebben? “ Ik zie wat komen,… Oh nee, toch niet”. Het voelt alsof dit de spannendste minuten van de hele vakantie zijn, maar 5 minuten later is er geknuffeld, staan de fietsen op hun plek en zitten Hans en Renée prinsheerlijk in hun trein op weg naar huis.

Het plan om samen naar Verona te fietsen was in een uur gesmeed en leek wel leuk. De uitvoering nam twee en een halve week in beslag en was fantastisch. Mooi weer, prachtige route, veel lol samen, geen pech onderweg, wat wil je nog meer? Oké, de Aïda houden we nog tegoed, maar die 1030 kilometer en 7380 hoogtemeters hebben we mooi in de pocket. En mochten we ooit bij het nalezen van dit reisverslag twijfelen of het echt zo fantastisch was, dan doen we het toch gewoon opnieuw. Desnoods koopt Ad dan ook een e-bike, dan halen we misschien zelfs Rome nog wel.

Hans en Renée, bedankt voor deze fijne vakantie, wij trappen nog even door. En we zullen het blog voortzetten, dan lees je dat het zonder jullie ook leuk is, maar natuurlijk veel minder gezellig. Jullie een voorspoedige reis naar huis. Groetjes.

1. Marrie de Mos:
    Hallo.
    Wij hebben genoten van jullie verhalen. Wat kan jij dit allemaal leuk verwoorden, Ad. Of heb je hulp gehad?
    Straks weer terug, en staan jullie alevieten ook weer heel mooie momenten te wachten.Goede terugreis!
  2. Elly:
    5 september 2017
    Geweldige verslagen, ik krijg er zo zin in, maar dan wel Hans erbij om alles uit te zoeken!
    Nu op naar de baby! en het opa en oma gevoel! Dat komt er gelijk bij!
  3. Petra:
    5 september 2017
    Het was weer genieten. Ad en Marianne nog veel plezier. Stop de blog nu? We zullen Ad's verhalen missen.
    Renée en Hans goede timing.
  4. Marianne:
    5 september 2017
    Onze vakantie gaat nog even door, zo ook de blogs. We willen Hans en Renée laten weten wat ze hebben aangehaald door ons te besmetten met hun fietsvirus. En alle meelezers blijven van harte welkom, ook om te reageren.
  5. Renee:
    6 september 2017
    Den Hoorn 6 sept.2017

Na een turbulente terugreis, die zo heerlijk begon met een laatste kop koffie met Ad en Marianne op een terras in de buurt van het station, maar helaas halverwege toch wat stressvol verliep vanwege een trein die ineens vanaf een ander station vertrok en wij daardoor in de drukte van de spits een forenzentrein moesten pakken, zijn we vanacht dan toch gelukkig heelhuids thuis gekomen. Inmiddels in de geweldige wetenschap dat onze kleinzoon Noah 's middags om 15.40 is geboren! Gezond en wel! Het kleine mannetje heeft schijnbaar op ons gewacht met ter wereld te komen! Vanochtend hebben wij hem in onze armen kunnen houden en alle andere reeds grootouders weten hoe dat voelt! We zijn helemaal weg van hem!
    Wel een dubbel gevoel dat Ad en Marianne nu nog heerlijk in Italie aan het fietsen zijn met alle geneugten van dien. Maar het is ze gegund om nog lekker saampjes in alle rust, zonder die Roubossen, te genieten. Wij willen jullie trouwe volgers bedanken voor alle leuke reacties op het blog van onze meesterverteller Ad. We kunnen weer terugkijken op een heerlijke reis met z'n viertjes. Deze keer wel heel erg bijzonder geworden door de komst van ons beider kleinkinderen!
    Groetjes allemaal, wij gaan van onze kleinzoon genieten!
    Hans en Renee
  6. Joske:
    7 september 2017
    Lieve Hans en Renee,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinzoon. In plaats van teleurstelling dat de reis al weer voorbij is, begint er voor jullie direct een nieuwe fantastische reis. Namelijk die van het opa en oma zijn. Van deze reis zal geen blog bijgehouden worden, maar we hopen toch zo af en toe eens een update te horen. Geniet ervan!!