Van Cattenom naar Thonville

20 augustus 2016 - Thonville, Frankrijk

Dag 7

Na een heerlijke nacht in onze B&B worden we vergast op een wel zeer uitgebreid ontbijt. Buiten de standaardonderdelen, zoals koffie, thee, broodjes, jam, staan er ook druiven, stukjes banaan en kiwi, vijgen en nog meer lekkers op tafel.
Buiten is het wel wat bewolkt en winderig, maar inmiddels laten we ons daar niet meer door afschrikken en we zitten net na negenen op de fiets.
Omdat er weinig campings zijn op redelijke afstand hebben we via booking ook ons volgende verblijf geboekt. Het wordt Relais St. Vincent in Thonville, op zo'n 90 km.
Dat wordt dus wel even doorfietsen, maar als we na een km of 15 een centre commercial   met daarbij een moderne koffiezaakje (met drive through) tegenkomen wordt het ons te machtig. Inmiddels is de cash bijna op dus even geïnformeerd of er ook met plastic betaald kon worden. Dat kon vanaf 7 euro. Dus 4 koffie, en nog wat lekkers erbij tot we boven de limit uit kwamen. Dus we kunnen afrekenen...tenminste, het apparaat deed het niet. Nogmaals geprobeerd en weer geen resultaat. Er breekt een lichte paniek uit bij de dames van de bediening en een probeert iets van dat er in het volgende dorp gepind kan worden, maar we laten duidelijk blijken daar niets van te snappen. Na nog enkele pogingen met verschillende kaarten blijkt Ad nog een reserve voorraadje euros te hebben, dus komt het toch nog goed.
Ad's band lijkt inmiddels wel consequent zachter geworden te zijn dus een paar kilometer verder toch maar even een bandje gewisseld. Al net al schiet het niet erg op, en als het na een uurtje ook nog begint te spetteren wordt het tijd om toch een koffietentje op te zoeken. Die vinden we gelukkig en we genieten van een lekkere koffie.
Het lijkt steeds even lichter te worden maar telkens als we besluiten weer en wind te trotseren gaat het flink los en maken we weer een terugtrekkende beweging het cafe in.

Maar we moeten nog een heel stuk dus op een gegeven ogenblik gaan we toch weer van start. De omgeving is glooiend, mooie uitzichten, dreigende wolkenpartijen, en we schieten uiteindelijk toch flink op. Eind van de middag klaart het op en we komen met een zonnetje aan in ons Relais. Weliswaar in the middle of nowhere, maar we worden allerhartelijkst ontvangen, we kunnen ons zelf onderweg gescoorde Lidl bier en chips in de tuin nuttigen, en krijgen 's avonds een heerlijk 3 gangen menu voorgeschoteld. Kortom een heerlijk verblijf en zeker een aanrader voor groene weg fietsers.

De wijn vloeit rijkelijk (sorry Jiske) en het is wederom heel gezellig. Ad plakt zijn bandje nog even en we liggen verder allemaal bijtijds te pitten

Verstuurd vanaf mijn iPad

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Marrie de Mos:
    22 augustus 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Hopelijk gaat de rest van de reis ook voorspoedig. Veel plezier daar.
    Groetjes
  2. Joske:
    24 augustus 2016
    Haha, tijdens het lezen van jullie koffie avontuur dacht ik al, komt vast goed, Ad is altijd zo goed voorbereid, die heeft altijd ergens geheime voorraadjes verstopt...