We blijven in Empuriabrava

9 juni 2018 - Empuriabrava, Spanje

Zaterdag 9 juni 2018

Uitslapen, heerlijk. Rare gewaarwording, Hans om half acht horen ronken. We hebben een rustdag verdiend vinden we. Waarom? Ach, we hebben vakantie en het is hier prima toeven. Lekker weer, fijn strand, prima terras, heerlijk luieren. Jullie snappen het vast al, dit wordt een heel saai blog. De campingwinkel biedt alles voor een heerlijk uitgebreid ontbijt, maar wij houden het simpel: croissantje en kopje thee. Waar is mijn zonnebril, roept Marianne verschrikt uit. Alle tassen worden twee keer omgekeerd, maar geen zonnebril. Ten einde raad gaat Marianne het sanitairgebouw in om te zien of ie daar misschien is achtergebleven. En jawel hoor, señora Lola van de schoonmaak heeft hem gevonden en zorgvuldig bewaard in Lola’s Paradise, haar eigen depot voor in het ongerede geraakte boedel. Dit was zo’n beetje het spannendste moment van de hele dag, dus verder lezen heeft geen zin.

Tegen het middaguur bezoeken we het strand, we baden een pootje, fêteren onszelf op een glaasje geestrijk vocht (koffie dus) in het lokale strandetablissement en slenteren retour camping. We verrassen onszelf met een uitgebreide lunch met veel vers fruit. Bij het hanteren van het superscherpe kartelmes verwondt Hans zijn rechterduim en blijkt tot ons aller verbazing ook hij over enig gevoel voor dramatiek te beschikken. Gelukkig overleeft hij deze malheur en kunnen we hem laten zweten op het uitstippelen van een ieniemienie klein fietstochtje. Dat lukt natuurlijk niet en een kleine twee uur later zakken we bezweet en dodelijk vermoeid op het terras achter een glaasje bier. Hèhè, hebben we ook weer gehad. Onderweg een kraanvogel gezien, kan van de bucketlist afgestreept. Na een korte siësta wordt het tijd om richting Roses te fietsen waar we het avondmaal gaan gebruiken. We fietsen langs een vierbaanssnelweg een drukte in die we een week lang niet gezien hebben. Ondanks dat we nog ver buiten het seizoen zitten, is het een drukte van belang in dit toeristisch Eldorado. Na wat schuifelen door de straatjes met kraampjes en terrassen vinden we een mooi plekje waar we kunnen eten. Daarna een lekker ijsje en terug op de camping nog een cappuccino. Nou, dat was een lekker dagje, maar oersaai om over te schrijven. Om elf uur het bed in, want morgen is het om zeven uur reveil.