3 juli, alweer de derde rustdag

3 juli 2020 - Mirabel-et-Blacons, Frankrijk

De tweede rustdag was met de beklimming van de Mont Ventoux niet echt rusten. We hoefden weliswaar niet te verkassen, maar luieren was er niet echt bij. Dat doen we vandaag anders. Om te beginnen, geen wekker! Afhankelijk van de nicotinebehoefte wordt er tot half acht, resp. half negen uitgeslapen. Kopje thee, kopje koffie, het nieuws en de social media doornemen. Nog een kopje koffie, nu met een stukje Tarte à la Myrtille erbij. Kletspraatje met de buren, wasje doen, routes voor de komende dagen uitzoeken, paar boodschappen halen, rondje over de camping maken, het stelt allemaal niks voor. Hoe doen die gepensioneerden dat, vraag je je onwillekeurig af. Die hebben elke dag zo’n zinloos programma af te werken, daar wordt je toch kinds van. Nee, ik werk nog een jaartje door, hoor ik Ad denken.

Zo sukkelen we de dag een beetje door en halen we allerhande achterstanden in. Achterstand in herstel van spieren, achterstand in wasgoed, achterstand in economisch fietstassen inpakken (hè?), achterstand in vrijerij, achterstand in routebepaling en zelfs de achterstand om de laatste openstaande blogs van de eerste week te publiceren wordt ingelopen. Eigenlijk is het een prima dag, waaraan volgens de boys maar één ding ontbreekt en dat gaan we morgen weer goedmaken: fietsen! Voor het avondmaal hebben we twee gebraden kippen besteld bij het restaurant van de camping en met wat friet en zelfgemaakte ei-tomaat-paprika salade hebben we een heerlijk maaltje. Omdat het een echte rustdag is, gebeurt er ook niets vermeldenswaardig voor het blog. Lees nog maar eens een paar oude blogs door, stel ik voor.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joske:
    3 juli 2020
    Wow, die rivier, schitterend! Neem toch aan dat er in ieder geval één iemand wel even pootje gebaad heeft?
  2. Erna:
    3 juli 2020
    Goede plek uitgezocht voor een lekkere rustdag.
  3. Henk:
    4 juli 2020
    Niet alleen de verhalen maar ook de foto’s zijn prachtig. Goed te zien dat de gewonde Renee lachend op de foto is te zien. Het gepensioneerde leven is zo gek nog niet.
  4. John en nel:
    4 juli 2020
    Heel leuk om te lezen . Toch vergeten jullie om het belangrijkste te benoemen. Jullie vriendschap en de onderlinge gezelligheid . Heerlijk toch om een beetje te kekvo met elkaar. Makkie aan en vooral genieten. Groeten van de buurtjes john en nel